Reklamation och garanti
Hos Belleva vill vi att du alltid ska känna dig trygg med ditt köp. Om det skulle uppstå problem med en produkt följer vi bestämmelserna i Konsumentköplagen vilket innebär att du som kund har rätt att reklamera en vara i upp till tre år från inköpsdatum. Fel ska anmälas inom skälig tid efter att de upptäckts. Om du upptäcker ett fel ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@belleva.se så snart som möjligt och gärna bifoga bilder för att underlätta hanteringen. När vi mottagit ditt ärende återkommer vi med vidare instruktioner. Om reklamationen godkänns ersätter vi dig i första hand med en ny och felfri produkt, men om det inte är möjligt kan återbetalning eller prisavdrag bli aktuellt.
Vi erbjuder i dagsläget ingen särskild garanti utöver vad som gäller enligt lag. Däremot står vi alltid bakom kvaliteten på våra produkter och hanterar alla ärenden enligt gällande konsumenträtt. Det är viktigt att känna till att reklamationsrätten gäller för ursprungliga fel på varan och att skador eller problem som uppstår på grund av normalt slitage, felaktig användning eller bristande skötsel inte omfattas. Av hygieniska skäl kan öppnade eller använda hudvårdsprodukter inte returneras eller bytas.